pondelok 7. novembra 2011

Bibliotéka...


zdroj: weheartit.com
...a.k.a sviatok pre všetkých knihomoľov. Plno stánkov s knihami a zľavami. Ani tento rok som si to nenechala uniknúť. Aj keď musím povedať, že som na to takmer zabudla. Nebyť Luc, tak by som tam možno ani nešla. To by som asi neprežila. No nakoniec som tam išla a nie raz a ani sama. 

Prvý krát som tam išla v sobotu 5.11. priamo na moje narodeniny. Dohodli sme sa 4 knižné blogerky Luu, JuditSue a ešte sa k nám pridala kamarátka Sue. No a asi si viete predstaviť ako to vyzerá, keď sa štyri knižné maniačky stretnú v okolí kníh :D :D. 

Najprv sme si pozreli zvyšok krstu štvrtého dielu série Mariotovi dediči od Marje Holécyovej. Bol to zvláštny krst, lebo okrem toho že sa pokúšali zapáliť prskavku (čo sa nechcelo podariť) a dúfali, že sa nespustí požiarny hlásič. Knihu krstili pieskom, lebo kniha by mala byť zasvätená elementu zeme (predošlé tri boli postupne vzduch, oheň a voda). Najlepšie boli oblečené slečny s klobúkmi.

Ako prvý stánok, pri ktorom sme sa zastavili bol Fragment. Z nových kníh sa tam dali nájsť nové diely Upírskych denníkov, V zajatí snov –Precitnutie, Erebos, Temné vízie a kopa iných. No veľmi dlho sme sa tam nezdržali. Prešli sme okolo Slovtatranu, Martinusu a zamierili si to do Ikaru, ktorý tam mal okrem iného akciu na vybrané knihy: cena od jedného eura. Mali tam samozrejme aj kopu nových respektíve novších kníh za normálnu cenu. Vzhľadom na to, že peňazí nie je veľa tak som skôr obzerala. Za to Luu si nakúpila kopec kníh (len tíško závidím). 

Po Ikare sme sa presunuli do Slovartu, kde sme najprv obdivovali anglické tituly (a nebolo ich málo) a potom slovenské. Najviac baby zaujalo pokračovanie Lesu kostí, ktoré som ja ešte bohužiaľ nečítala. Recenziu si môžete prečítať napríklad aj tu. Ja som dospela zase raz k názoru, že keby som bola bohatá, tak... tak by som si kúpila asi tak 300 kníh a aj to len v Slovarte. Prečo len nie som bohatá?

Potom sme prešli do Gorily, ktorá ma teraz po prvý krát naozaj sklamala, lebo knižky nič moc, také ako inde a ani neboli za dobré ceny, len také normálne. Mrzelo ma to, lebo som inak veľký fanúšik Gorily a väčšinu kníh kupujem práve cez nich. No jedno plus Gorile musím uznať - skvelá princeznovská kabelková knižka, ktorá bola vlastne úplne oničom, ale museli sme sa s ňou proste odfotiť :D
Zľava Luu, Judit a ja a Sue za foťákom :)
Nakoniec sme sa zastavili v stánku vydavateľstva Fortuna Libris, kde sme objavili dve YA knihy, o ktorých sa ani poriadne nevedelo, že na Slovensku vyjdú Krídla a Zlodejka duší. A ako úplne posledné na našej tour de Incheba bolo vydavateľstvo Motýľ, ktoré sa špecializuje hlavne na slovenské autorky. Sue nám odporučila Miroslavu Varačkovú.


Odtiaľ sme si išli sadnúť a kecali sme ešte asi hodinu ak nie aj dve. Potom som bohužiaľ musela odísť, čo ma mrzelo, lebo inak by sme mohli kecať asi večne. Aj keď mám pocit, že som kecala príliš, lebo Sue toho veľa nenarozprávala. Dúfam, že to nebolo preto, lebo som ju nepustila ku slovu. Ak hej tak prepááááááč nerobila som to úmyselne, upozorňovala som ťa, že som ukecaná ;)

Zľava Luu, Judit, ja a Sue
Prvý bibliotékový deň som odišla bez knižky. No na druhý deň som sa vrátila aj so sponzorom (čítaj mamou :D). Najprv sme sa streli so Sue, lebo už vyššie spomínaná Mirka Varačková mala mať prezentáciu. No bohužiaľ to nevyzeralo, že by išla v dohľadnej dobe a tak som ju nakoniec zmeškala, čo ma veľmi mrzí. No kúpila som si vo Fragmente Lovkyňu snov – Precitnutie od Lisy Mcmann, Erebos od Ursuly Poznanski. Tetuška tam bola veľmi milá. Najprv som sa jej totiž pýtala na kedy je naplánované vydanie slovenského prekladu Inheritance (v angličtine vychádza už 8.11.2011!!!!!) na čo mi rovno strčila do ruky kalendárik s Inheritance ako obrázkom so slovami, že 31.3.2011(poznačené a veľmi očakávané!!). Potom sme sa s ňou zarozprávali, posťažovali si, že nám nikto nechce kupovať knihy, ani nám nechcú dovoliť, aby sme im kupovali knihy pre nás na ich narodeniny, na čo nás poľutovala a posťažovala sa, že jej manžel je taký istý. Keď som sa spýtala či by som si mohla zobrať ešte nejaké kalendáriky, tak mi ich strčila do ruky asi 40 :D. Polovicu som vrátila, lebo 40 kalendárikov ozaj nepotrebujem :D a ešte som si pobrala nejaké záložky, lebo tých nikdy nie je dosť! Nakoniec sme sa ešte zastavili u stánku Motýľa, kde som môjho sponzora presvedčila, aby mi kúpila Prežila som svet od Mirky Varačkovej, ktorú som si stihla nechať aspoň podpísať. Autorka je inak veľmi milá a sympatická a na knižku sa teším. Verím, že ma nesklame a presvedčí ma o tom, že slovenské autorky by sa mali dostať viac do povedomia a ja si s radosťou kúpim ďalšie jej knižky. 

Budem sa snažiť všetky knižky prečítať čo najskôr a samozrejme k nim napíšem recenzie. 

Všetko čo som získala na bibliotéke: 
Zľava kúpené knižky, venovanie v Prežila som svet od autorky, kalendárik a záložky



Princezná

3 komentáre: