utorok 27. decembra 2011

Marja Holécyová - Odhalenie


zdroj: fragment.sk
Autor: Marja Holécyová
Názov: Odhalenie
Séria: Mariotovi dediči
Diel: tretí
Žáner: fantasy, pre deti a mládež, mágia
Upozornenie: Ak ste nečítali prvý diel už nasledujúce riadky môžu naspoilerovať jeho dej, pokračujte len na vlastné nebezpečenstvo!

Keď Mija na konci druhej časti série Mariotovi dediči odchádzala z Magradu, uvedomila si, že s Miseagom stoja ešte len na začiatku cesty. Proti vlastnej vôli pomohla Mariotovi stať sa neporaziteľným, hrozí vypuknutie vojny a dediči teraz letia s priateľmi do Polisu, aby to oznámili Hlave Spoločenstva. Netušia však, že aj Henrich Arabes má pre nich novinky, ktoré výrazne zasiahnu do ich životov. Ako prijmú obávaných dedičov v novej škole? Kto je tá záhadná prenasledovateľka, čo ich neustále pozoruje? A prečo sa ich niekto pokúša napadnúť? Dedičov čakajú nové dobrodružstvá v Čiernej more, na Maškarách či vo Vodnom zámočku. Podarí sa im opäť vyviaznuť so zdravou kožou? A dokážu sa vyrovnať s problémami, ktoré doteraz nepoznali? Lebo Mija a Miseag zisťujú, že napriek svojej veľkej moci zostávajú v jednej oblasti aj oni dvaja úplne bezmocní...

Vydavateľstvo: Fragment
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2011
Dátum čítania: 15.12 – 20.12.2011

Prvé dojmy: No pekne...

Celkové dojmy
Musím sa priznať, že tento diel sa mi páčil zatiaľ najmenej. Aj presne viem povedať z akého dôvodu. Bolo to hlavne kvôli Miseagovi a jeho správaniu. A aj napriek tomu, že tam bolo akcie až až, prišlo mi to trochu ťažkopádne a nechytilo ma to až tak veľmi, ako predchádzajúce dva diely. To ma dosť mrzelo.

Preklad a štýl písania
Na štýle písania bolo vidieť, že autorka sa už vypísala a vymizla počiatočná kostrbatosť. Aj napriek tomu, že poskladanie všetkých častí príbehu vytváralo napätie, nebolo to také dych-berúce a strhujúce. Mne osobne sa nepáčilo ako sa vyvíjal dej. Všetky tie zvraty a všetko. Príbeh stratil svoju ľahkosť a miesto toho nabral temnosť.

Postavy
Mija je čoraz tvrdohlavejšia a ľahkovážnejšia až to začne človeka rozčuľovať. Je to síce tínedžerka s veľkou mocou, ale mala by sa naučiť, že niekedy nie je na škodu počúvať autority. A trochu lekcií správania by jej tiež neuškodilo.
Miseag sa väčšinu knihy správal veľmi čudne a trochu sa mi sprotivil. Síce sa to všetko vysvetlilo, no to nič nemení na tom, že sa mi v tomto diely naozaj nepáčil.
Geka sa stala po Grigoriasovi mojou najneobľúbenejšou postavou tejto série. V podstate hneď od začiatku ako sa tam objavila, nemala som ju rada. Ako dej postupoval mala som ju rada ešte menej. Strkala nos kam nemala a prekážala kde sa dalo. A bola protivná.

A nakoniec...
Nehovorím, že Odhalenie nestojí za prečítanie. To určite hej, minimálne kvôli niektorým udalostiam, vysvetleniam a celkovo štvrtému dielu. No zatiaľ je to najslabší časť. Som veľmi zvedavá na vyvrcholenie celej série.

 Knižke dávam 4 lienky.

Odhalenie  si môžete zakúpiť napríklad na gorila.sk .

(Obrázky v texte sú prevzaté zo stránky weheartit.com)
 

Princezná

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára