sobota 14. júla 2012

Knižný rozvrh

Viem že tu už dlhší čas zase nič nové nepribudlo. Mám z toho výčitky svedomia, ale dnes som sa rozhodla, že Vám trochu osvetlím, prečo je to tak. Prezradím Vám svoj knižný rozvrh.

Máme tri typy kníh. Klasické tlačené, elektronické a audio. A ja momentálne fičím na všetkých troch naraz. A dokonca z jedného typu na dvoch. A divím sa že mi z toho už neharaší.

Ráno keď vstanem, tak si k raňajkám otvorím tlačenú knihu. Konkrétne nejakú prekladovú, lebo po ránu mi to nemyslí a nechce sa mi pasovať sa s angličtinou. Momentálne túto dôležitú úlohu zastáva Darke od Angie Sage. Je to šiesty diel detskej fantasy série Septimus Heap, ktorá patrí medzi moje obľúbené. Nie je veľmi známa, poznám len minimum ľudí, ktorí vedia o čom hovorím a ktorí ju aj čítali. Tí z Vás, ktorí nemajú ani šajnu - aspoň ju skúste. Môžem to veľmi jemne prirovnať k Harrymu Potterovi, aj keď vyššie diely Septima nie sú čoraz temnejšie. Celá séria sa drží v tom detskom duchu ako na začiatku. Je to milé, vtipné a chytľavé. A český preklad je úžasný. A tie obálky! Milujem každú jednu z nich.

Počas dňa, keď nesedím za počítačom a nehrajkám sa či nekecám s kadekým, ale musím naopak behať kade tade a vybavovať tak mám na výber z dvoch možností. Buď e-knihy v čítačke (lebo je to proste prenosnejšie ako veľká kniha) v prípade, že veľa jazdím autobusom a stojím v radách na úradoch a podobne. No keď musím veľa chodiť, tak si vyberám audio knihu.

Momentálne ako e-kniha figuruje v mojom CR liste Blood Promise od Richelle Mead, čiže štvrtý diel Vampire Academy. Kto nepoznáte VA, tak ste na tom ešte horšie ako ja. Takže rozhodne odporúčam prečítať. A nebojte sa toho že to je "len ďalšia upírina", lebo toto nie je žiaden Twilight. S Twilightom to nemá spoločné nič.

Ako audio knihu som zvolila Harry Potter und die Kammer des Schreckens aka Tajomná komnata. Spája dve skvelé výhody - opakujem  si nemčinu a zároveň je to toľko vytúžený re-read Harryho. A využívam to aj v prípade že môj mozog odmieta zaspať a premýšľa nad miliónom hlúpostí, takže ho zamestnám počúvaním a on sa nakoniec nechá učičíkať k spánku :D.

Ak správne počítate so mnou, tak ešte chýba jedna kniha. Konkrétne tá je určená hlavne na večer pred spaním - tlačená 3D kniha, anglická a to You don't have to say you love me od Sarry Manning. Je to úžasná kniha, patrí medzi knihy pre dospelých a nie YA. Možno ani nie kvôli samotnému obsahu, však nespočetné množstvo mladých nemá problém so sexom v literatúre, ide skôr o samotné vyjadrovanie. Je zložitejšie, výrazy sú sofistikovanejšie a občas nerozumiem viacerým slovám v odseku. No aj napriek tomu sa to vyplatí prečítať. Okrem nádhernej obálky, je iná aj tématika a hlavná hrdinka. Neve bývala tučná. No kvôli svojej pravej láske, ktorá odišla do Californie, sa rozhodla rapídne schudnúť, aby keď sa vráti späť do Londýna, tak sa do nej okamžite zamiloval. No predtým než sa vráti, Neve potrebuje nabrať aj nejaké skúsenosti s mužmi, aby potom neurobila vo vzťahu s Williamom (jej pravou láskou) hlúpe začiatočnícke chyby. A tak sa rozhodne vyskúšať tzv. pancake relationship čiže palacinkový vzťah. Čo v zásade znamená, že prvý vzťah, rovnako ako palacinka, sa nevydarí a vyhodí sa. A ako prvú palacinku si vybrala Maxa nenapraviteľného sukničkára. No povedzte - neznie to skvelo? Znie! A musím povedať, že som v polovici a neuveriteľne si to užívam!

Aký je váš knižný rozvrh? Máte nejaké špeciálne
Princezná

3 komentáre:

  1. Nemaj výčitky, že nepíšeš často. Každý píše, ako zvláda a ľudia, čo ťa radi čítajú, sem prídu aj keď mesiac nič nepostneš :)
    A ja som ani nevedela že si si kupovala YDHTSYLM! Kedy si to stihla?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Súhlasím s Judit, nevyčítaj si to.:) Ja som tiež len vďačná, že sme na blogu dve.xD
    Inak to máš podelené zaujímavo.:] Tiež mám často rozčítaných viac kníh, no napokon vždy skončím pri jednej, ktorú najprv dočítam a až potom pokračujem...xD
    Prvá séria znie fajn, možno sa na ňu pozriem.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. já se raději neozývám, jinak mě ty dvě nahoře roztrhají. :D

    knižní rozvrh nemám, poslední dobou prosazuju styl: co nejrychleji přečíst. Zatím jsem zvládla každou knihu, na kterou jsem sáhla, přečíst za jeden den, takže se mi to daří. Je to šílené, ale baví mě to a navíc doháním resty. :D

    HP a v němčině? víš, že jsi druhá, koho to nedávno napadlo? obdivuju vás a smekám! :D

    nemám moc ráda non-fantasy knihy. Ale na You don't have to say you love me jsi mě nalákala, asi si to vážně přečtu! :D /připiš si hodně bodíků k dobru. :D/

    OdpovedaťOdstrániť